Thursday, September 13, 2007

olvasni jó

amúgy a rém izgalmas múzeumi melómnak is meg voltak a maga előnyei. (azaz még most is megvannak). egyrészt egész jól keresek, és a munkát sme viszem túlzásba, ráadásul végre annyit van időm olvasni, amennyit mindig is szerettem volna.idén nyáron, ha jól számolom 17 könyvet sikerült elolvasnom, mondjuk ebből volt pár, amit már régebben egyszer már olvastam :]
sajnos tudom, h az egyetem mellett ez a szám sajnos csökkenni fog, de szeretném haazért meg lenne egy havi 3-4 könyv. nem mintha verseny lenne, h minél több könyvet "letudjak" és egyiket vegyem le a másik után a polcról, úgy, h 1 nap után már nem is emlékszem miről is szólt. csak hát ugye rengetegkönyv van és ennek elég nagy száma érdekel is :)

a nyarat Zola - Nana című regényével kezdtem. még gimiben mondták, h ajánlatos lenne ismerni az emelt szintű magyarhoz, de mivel katolikus gimnáziumba jártam és a könyv nem erkölcsös kisasszonyról szól, így a tanárnő inkább lebeszélt minket róla. persze most, h volt időm és megláttam a szekrényben egyből elfogott a kíváncsiság és reméltem, h egy izgalmas könyv lesz. sjanos csalódtam. 500 oldalon keresztül szól kb a semmiről. azaz Nanáről, a színésznő-szajháról, h hogyan építi karrierjét, mennyi pénzt költ és mire és hogyan teszi lóvá a férfiakat, illetve esik valóságosan is szerelembe. van pár izgalmasabb rész de összességében nem volt olyan jó.sajnos a katarzis is elmaradt..így az élméyn elég közepes volt.

a Nana után Dosztojevszkij következett. vele elég elfogult vagyok, mivel a Bűn és Bűnhődés még mindig a legnagyobb könyvélményem..egyszerűen imádom minden sorát az összes karaktert a hangulatát...mindent. ígyhát nagyon kíváncsi voltam Dosztojevszkij többi írására is. Márk barátomtól kölcsönkaptam az Örök férj c. kisregényét.az elején kicist másra vártam, a hátoldalon leírt tartalom alapján, így kicist csalódtam. de amint el tudtam vonatkoztatni attól, egyre jobban megtetszett a könyv.az egykori szerető életében hirtelen felbukkan a régen elcsábított nő férje, aki tudatja, h az asszony elhalálozott. ahogy Dosztojevszkij felvezeti a történetet zseniális. mintahogy maga a férjnek a karaktere (akit állítólag Dosztojevszkij magáról mindtázott) is. megtudhatjuk mit is jelent az "örökférj" kifejezés. igazi orosz történet. aki szereti az orosz irodalmat és Dosztojevszkijt, bátran olvassa el. :] nem hosszú, ha jól emlékszem mindössze 250 oldal körül lehetett....vagy még annyi sem.

(a többi könyvélményemről majd később számolok be :D)

No comments: