Sunday, September 16, 2007

Tideland


pénteken végre sikerült elkirándulnunk a Cirkó-Gejzírbe és megtekintenünk a Tideland c. új Terry Gilliam filmet, aki ezzel is megerősített abban, h nem teljesen normális. ez persze pozitív. sok kritikus eléggé lehúzta a legutolsó, Grimm című alkotását de nálam az is teljesen betalált, imádtam a látványt, Monica Beluccit mint gonosz királynőt, az egészet. az mese volt. de feltehetőleg az az aberráció ami a Grimmből kimaradt akkor, bekerült a Tidelandbe. ugyanis ezt az igen alacsony költésgvetésűnek látszó filmet a Grimm forgatási szüneteiben készítette a Művész úr. a film teljesen rendben van amúgy. a látványvilága zseniális, a színészek is kitesznek magukért. Jeff Bridgesen kívül számomra egy ismerős név sem szerepelt, de nem is hiányzik belőle a "sztárparádé".sőt. akit mindneképpen érdemes megemlíteni, az a Jeliza-Roset-t játszó Jodelle Ferland.
a történetről annyit, h a főszereplő kislány, Jeliza-Rose szülei elég masszív kábszeresek. egy kevésbé szép estén az anyja meghal, így apjával elindul a nagymama rég elhagyatott házába. itt a kislány egész álló nap a sárga mezőkön szaladgál és kevésbé jó állapotban lévő barbiebaba fejekkel társalog. aztán megismerkedik a közelben élőkkel is...
a történetről szerintem elég is ennyi. habár komoly történések szerintem nincsenek, a hangulata nagyon jó. nem azt mondom, h ez a legjobb Gilliam film amit valaha láttam, de azért elég húzós lett.és váratlan. elég gorombán beteg, tehát akinek már a 12 majom is, vagy Gilliam többi mozija is kevésbé emészhető volt, ne nézze meg.komolyan. most is volt olyan bácsi, akinek sok volt, ezért szépen kisétált a teremből.ugyanis az okos kritikusok semmit nem írtak le abból, h igazából mire számíthat az ember... :] mindazonáltal, rá kell jönnöm, most, h jobban elgondolodtam a filmen, nagyon tetszett. szeretem Terry Gilliamat (is).



8,5/10

No comments: